
Kundeopplevelse
Gå med kundens sko
I tjenesteutvikling legger designtenkning vekt på menneskesentrering og empati, og fremhever forståelsen av kundens behov og drift.
Bare å være klar over kundesegmenter er ikke nok; man må gå dypere inn på hverdagsopplevelsene. For å forstå kundenes forventninger, er det ikke nok å bare lytte til deres ønsker og behov; man må "gå med kundens sko."
De vanlige kriteriene for godt tjenestedesign inkluderer åpenhet, ærlighet, ansvar, bærekraft, kvalitet og brukervennlighet.*
Utvikling av kundeopplevelse kan oppsummeres i fire nøkkelområder: hastigheten på tjenesten, personalisering og brukervennlighet, og et godt konstruert teknologisk miljø.*
Å møte kundene innebærer å omfatte alle stadier av kundereisen og alle kundeorienterte aktiviteter på tvers av organisatoriske enhetsgrenser.
*Maula & Maula
*Gerdt
Eksempelpriser
Kundeundersøkelser, testing av tjenestereise og problemløsning, utvikling av tjenesteprosesser.
Pris: NOK 1400/time eller prosjekter etter avtale.